وبلاگ میلیونی ها

محل گفتگوی میلیونی ها

میزان استفاده بشر از منابع طبیعی که هر ساله زمین تولید می کند، ظرف مدت کوتاهی و پیش از پایان سال به اتمام می رسد.

هر ساله چنین روزی را به عنوان روز عبور از حد مجاز مصرف و یا "اوورشوت" می نامند. از این به بعد عملا بشر از ذخایر طبیعی استفاده کرده و لذا آینده فاجعه باری را برای خود رقم می زند.
هر ساله این روز زودتر فرا می رسد و لذا خبر از تشدید این بحران می دهد.


شما هیچ وقت سهم غذای فرزندانتون رو نمی‌خورید. پس چطور مراقب سهم اون‌ها از منابع نیستید؟

یکم خرداد ماه در تقویم کشورمون به عنوان روز ملی بهره وری و بهینه سازی مصرف نام گذاری شده است. البته اصلاح الگوهای مصرف، بهره وری و بهینه سازی واقعا به یک روز خاص محدود نمیشه و این باید فرهنگی بشه که در وجود تک تک ما نهادینه بشه؛ اما یکم خرداد و تخصیص اون به عنوان روز بهره وری میتونه یک تلنگر باشه برای تمام کسانی که بی رویه مصرف می کنند. 

همانطور که هممون میدونیم مصرف منابع محیط زیست با یک روند صعودی با شیب بسیار تندی در حال پیشروی هست و اگر این اتفاق جدی گرفته نشه تقریبا تا چندین سال آینده و نسل های آتی ما با سرزمین های خشک؛ بی آب و علف و بدون انرژی روبرو می شوند. در واقع اینگونه مسائل محیط زیستی در تمام جهان مطرح شده و به فکر چاره اندیشی های جهانی برای حل این معضلات و رساندن محیط زیست به نسل های بعدی هستیم.


سهم بچه‌هامون از منابع محدود زمین رو نگه داریم.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی